dsc15

Relacja BM Szklarska Poręba 2016

dsc05Szklarska Poręba położona na skraju dwóch pasm Sudetów Zachodnich: Karkonoszy i malowniczych Gór Izerskich to wymarzone miejsce do uprawiania aktywnego wypoczynku zarówno dla całych rodzin jak i dla sportowców.
Samo miasto,położone w dolinie rzeki Kamiennej, niezykle urokliwe. Niewiele jest w Polsce obszarów tak sprzyjających rekreacji jak okolice Szklarskiej Poręby. Cisza, wciąż zmieniające się krajobrazy, w zależności od oświetlenia czy pory dnia, połączone z szumem krystalicznie czystych potoków i wodospadów spadających w otoczeniu granitowych skał – to elementy wpływające niezwykle kojąco na naturę ludzką.

Bike Maraton w Szklarskiej Porębie przypadł w tym roku na 9 lipca.
Z teamu MTB Krapkowice zgłosiły się 3 osoby: ja, Michał Hońka i Magda Góra.
Michał był już od tygnia w Szklarskiej Porębie, gdyż brał udziała Bike Adventure i postanowił zostać w Szklarskiej do końca tygodnia. Ja z Magdą wyjechaliśmy z Krapkowic w sobotę wcześnie rano i dojechaliśmy prawktycznie na ostatnią chwilę.
dsc09Szybkie zdjęcie rowerów z bagażnika, przebranie, pakowanie w kieszeń to co niezbędnę i jedziemy na rozgrzewkę. Bardzo krótką ale intersywną rozgrzewkę, podczas której spotkaliśmy Michała. 15 min przed startem ustawienie w sektory i oczekiwanie na wystrzał dający sygnał do startu. Michał z pierwszego sektora wystartował o 11:00 i bardzo szybko pokonał pierwsze wzniesienie. Gdy ostatni uczestnik zniknął za pierwszym zakrętem startował następny sektor. Ja wystartowałem po chwili z czwartego sektora i rozpoczął się dla mnie maraton. Po ostrym ale ktrótkim podjeździe następnym etapem była szutrowa kilkukilometrowa kręta trasa i pierwszy ostry, kamienisty i kręty zjazd z trzema wykrzyknikami. Kilku zawodników zawisło na kamieniach, kilku poleciało przez kierownicę. Na szczęście było szeroko i dało się bokiem objechać. Praktycznie wszystkie następne zjazdy to super single. Leśnie ścieżki z dużą ilością kamieni, korzeni oraz błota … a do tego długie i kręte. Sama poezja MTB.
dsc07Tam gdzie miało być łatwo, krótko i bezboleśnie – było. Tam gdzie miało być długo, ostro i trudno – było. I bolało. Kilka wcześniejszych dni to solidne opady, więc dostawa błota na górskie drogi została zrealizowana. Wymyte przez wodę kamieniste zjazdy, stojąca w wielu miejscach woda.

Kilka elementów trasy organizatorzy przenieśli z zakończonej kilka dni wcześniej etapówki Bike Adventure. Michał i Magda znali trasę, a ja jechałem nią pierwszy raz. Podczas tego maratonu jechałem też pierwszy raz na nowym rowerze. Koła 29″, szersza kierownica, amorek powietrzny i dwa blaty na korbie sprawiły iż jazda była dla mnie bardziej przyjemna. Rower na trudnych zjazdach oraz podjazdach prowadziła się duże lepiej. Pokonałem wszystkie bardzo trudne technicznie zjazdy bez schodzenia z roweru czy prowadzenia. Niestety na 30km wyrzuciło mnie z zakręty i się trochę otarłem na łokciu i kolanie. Do tego tylne koło uderzyła w kamień i z obręczy zrobiła się ósemka. Bolało ale jechałem dalej. Michał też zliczył uderzenie kierownicą w kolano i z rozciętą skórą oraz obitą rzepką dojechał do mety. I to jak dojechał … bo na dystansie Giga w swojej kategorii wiekowej zajął 5 miejsce. Magda przejechała trasę bez problemów i zajęła wysokie miejsce w swojej kategorii: 3.
Wielkie gratulacje dla nich.

MTB KRAPKOWICE
Adam Kałwiński

3 comments for “Relacja BM Szklarska Poręba 2016

1. Arczi
    Arczi
    24 lipca 2016 at 12:23

Gratulacje dla wszystkich ! Do zobaczenia na kolejnej edycji….

2. Lechu
    Lechu
    2 sierpnia 2016 at 08:32

Harpagany, piękne wyniki :) Dzięki Waszej trójce MTB Krapkowice nadal jest widoczny w Bikemaratonie.
    Pozdrawiam

3. Magda
    4 sierpnia 2016 at 20:12

Już przylgnęło do nas (nieco złośliwe) określenie „Trzej muszkieterowie” :)