SAM_0108

Raciborskie lasy

SAM_0095

U mnie również tradycją stały się majowe eskapady, jak nie na siodełku to w kajaku. Tym razem wybrałem rower. Choć od kilku tygodni przymierzałem się aby pojechać z Leszkiem na pętle Green Velo to ostatecznie wybrałem inny wariant. Mój syn oznajmił że jest gotowy na wyprawę i że bez problemu może przejechać nawet tysiąc km w jeden dzień 😉

Bardzo ucieszyłem się z takiego podejścia i natychmiast zająłem się planowaniem wyprawy. Trasę zapożyczłem od naszego Rowerowego Kierownika wszystkich wycieczek- Leszka. Z racji tego że jechał ze mną ośmioletni syn, musiałem trasę nieco zmodyfikować i zapewnić trochę atrakcji… Pierwszą z nich była sama podróż pociągiem do miejsca startu. Dojechaliśmy do Bierawy skąd mogliśmy już jechać szutrami do samego Rybnika. Po drodze mijaliśmy sporo tarasów i wież widokowych.

SAM_0148

SAM_0138

Niewątpliwie fajną atrakcją okazała się kolejka wąskotorowa i całe kolejowe zaplecze w miejscowości Rudy. Przejażdżka kolejką, zwiedzanie samego obiektu, park linowy czy smażenie kiełbaski na ognisku to atrakcje nie tylko dla dziecka ☺ Po kilku kilometrach od „Stacyjkowa” ukazała się nam zapora czołowa zbiornika Rybnik gdzie opodal mieliśmy zarezerwowany domek (niestety za zimno było na namiot). Ku naszej uciesze był to domek dziesięcioosobowy  (innego nie było) więc każdy rower miał swój pokój a i my spaliśmy dość wygodnie ☺

SAM_0205

Nazajutrz pozostało mam dojechać ponad dwadzieścia km do miejscowości Nędza, gdzie wsiedliśmy w pociąg powrotny do Gogolina.

Mogę te rejony bardzo polecić osobom które chciałyby pojeździć z dziećmi. Trasa w 95 procentach przebiega lasami i łąkami i jest bardzo bezpieczna. „Stacyjkowo” Raciborskie lasy, czy rezerwat zapewnią nam sporo atrakcji. Dodatkowo można w tamtejsze okolice dojechać w mniej niż godzinę pociągiem z Gogolina co też jest swego rodzaju atrakcją.

Długo będę pamiętał pierwszą (rowerową) wyprawę z moim synem i jestem dumny że zrobił w dwa dni 83km (licząc dojazd do Gogolina) na rowerze i już nie mogę się doczekać naszej lipcowej, znacznie dłuższej trasy Green Velo.

Trasę lasami Raciborskimi można zmodyfikować i skrócić według własnych potrzeb i możliwości.

SAM_0181 SAM_0187

1. Lechu
    Lechu
    4 maja 2017 at 18:42

Gratulacje dla Filipa za pierwszą sakwiarską trasę.