Podilatem (rowerem) po Cyprze

Po maratonie we Wrocławiu akcja mycie, smarowanie, składanie, owijanie folią i pakowanie do kartonu. We wtorek wyjazd do Warszawy, odprawa na lotnisku i 3,5 godz. lotu do Larnaki. Ze względu, że na miejsce dotarliśmy w środę nad ranem i trochę czasu zabrało mi składanie roweru i rozpakowywanie bagażu… nie było już okazji pojeździć.

Przez pierwsze dni objechałem okolice Limassol. Dopiero w lany poniedziałek cała rodzina samochodami udała się na piknik w góry w okolice Aggio Paraskevi, a ja w końcu wyruszyłem rowerem. Droga co prawda asfaltowa ale za to dużo podjazdów i bardzo kręta, nie wspominając o widokach robiących wrażenie. Po przybyciu na miejsce zanim rozpoczęli grillowanie przez kolejną godzinę objechałem okolice leśnymi ścieżkami.

Następnego dnia zapakowaliśmy rower do samochodu i pojechaliśmy do Paphos. Po drodze zwiedziliśmy muzeum i sanktuarium Afrodyty w Koukila. W samym Paphos spędziliśmy kilka godzin na spacerze po turysterii i robieniu pamiątkowych zdjęć. Po południu zaplanowany był obiad w tawernie w miejscowości Pissouri oddalonej o 30 km od Paphos, więc poskładaliśmy rower i popędziłem bocznymi ścieżkami na ulubione owoce morza. Krajobraz wyjątkowy z jednej strony skały, a z drugiej morze.

Po kilku dniach postanowiłem wyruszyć na wschodnią część od Limassol. Po przejechaniu ok.15km wzdłuż wybrzeża postanowiłem odbić ze ścieżki rowerowej i skierować się w stronę gór dojeżdżając do Eftagoni. Wracając objechałem jeszcze Pyrgos, gdzie było kilka bardzo fajnych a zarazem trudnych technicznie i stromych podjazdów.

Następne dni to już tylko około dwugodzinne przejażdżki i obowiązkowo nad morze aby popływać w wodzie i choc trochę się opalić. Jeszcze dwa dni i niestety koniec sielanki. Po powrocie wyślę więcej zdjęć. Na koniec odkryłem talent przyszłego kandydata to teamu.